Support

På iSMoTec använder vi Singel Point of Contact. Oavsett ärendets natur fångar vi upp det och försäkrar oss om att rätt resurser får ärendet på sitt bord.

Vi hjälper gärna våra kunder att komma till en slutgiltig lösning på alla sina IT-frågor.

IMG_8115-webb

Första kontakten…

Vår 1st line hjälper användarna med löpande support och registrering av ärenden. De delger 2nd och 3rd ärenden av mer omfattande karaktär.

Via webbgränssnitt och e-post uppdateras användaren om aktuell status och historik kring sina ärenden.

Våra tekniker agerar extern helpdesk eller som en självklar del av kundens interna IT-avdelning.

När ärendet är mer omfattande…

… tar vår 2nd och 3rd line ärendet vidare till dess lösning.

Uttalade IT-funktioner erhåller support enligt överenskommelse.

Därutöver agerar vi utifrån ärendenas unika karaktär och i dialog med kunden och eventuell tredje part.

IMG_8112-webb

Visste du att:

…Via en kontakt (iSMoTec) kan ni föra dialogen med alla era IT-leverantörer.
…Vi kan korta ledtider på ärenden och vara drivkraft i er verksamhetsutveckling.
…Vi hjälper er med att ta fram en BCP (Busines Continue Plan), IT-strategiplan och hållbara rutiner kring er IT-drift.

Supportnivåer

1.   07-17     må-fr
2.   07-21     må-fr
3.   00-24     må-fr      24/5
4.   00-24     må-sö    24/7/365

Spetskompetenser inom:

–       M3-support, underhåll och utveckling
–       Spegling – Disaster recovery och High availability
–       Backuplösningar till disk, lokalt och offsite
–       Komplexa driftlösningar för IBM i samt Windows

 IMG_8107-webb

Movex/M3

Oavsett om det gäller grundläggande drift- och underhållstjänster eller IT-strategiska frågor av mer komplex karaktär, hjälper vi kunden till klarhet. Med ett personligt och okomplicerat förhållningssätt strävar vi efter att vara lyhörda och snabba. Vår supportorganisation med erfarna M3-konsulter, inom både teknik och applikation, hjälper dig på ett enkelt, snabbt och utbildande sätt. iSMoTec bidrar med att uppnå ett jämnare flöde i er informationshanteringen med underleverantörer och kunder.
Läs mer

IBM i och Windows

Vi hjälper er snabbt och personligt med service, övervakning och underhåll av er hårdvara. Genom våra erfarna tekniker kan vi tillgodose era behov av teknisk support.
Läs mer

–       Serverlösningar
–       Nätverk
–       Kommunikation
–       Backup
–       Disaster Recovery

Kontakta oss för mer information