Bokning

Hyresperiod

Lägenheterna hyrs normalt ut veckovis men det går att boka kortare och längre perioder. 1/7 av veckopriset läggs till/tas bort för varje dag. Vi tillämpar inte fasta bytesdagar.

Handpenning och slutbetalning

Handpenning motsvarande 15% av beloppet ska betalas senast 7 dagar från fakturadatum, annars stryks bokningen. Hela betalningen ska vara oss tillhanda senast en vecka före hyresperiodens start.

Avbokning

Vid ändring/avbokning när det är mer än 45 dagar kvar till hyresperiodens början återbetalas hela beloppet utom 250:- / bokning (adm.avgift). Vid avbokning när det är 45 dagar eller mindre kvar till hyresperiodens början återbetalas ingen del av handpenningen.

Semesterbostaden

Ni har tillgång till bostaden från kl.15.00 på ankomstdagen och till kl.11.00 på hemresedagen. För gäster som ombesörjer slutstädning själva disponeras lägenheten till 15.00 avresedagen. Naturligtvis får ni tillgång till bostaden tidigare/längre om det är möjligt. Nycklarna hämtas hos iSMoTec, eller kan skickas till Er. Vid ankomst erhålls lakan och handdukar för det antal personer som är bokade. I avgiften ingår tvätt av dessa efter avresa. För bokningar längre än 2 veckor där rabatt erhållits, samt för vissa andra rabatterade bokningar ingår INTE lakan och handdukar. Handdukarna från lägenheten får inte användas vid poolen och/eller på stranden. El och vatten ingår i veckohyran. Det är inte tillåtet att röka i bostaden.

Städning

Slutstädning ingår för samtliga bokningar som görs enligt listpris. För rabatterade bokningar ingår det inte. Detta skall i så fall tydligt meddelas hyrestagaren, och denne ges möjlighet att beställa detta själv. För flerveckorsbokningar med rabatt ingår ingen städning under vistelsen utan endast slutstädning ingår. Även om slutstädning beställs, ingår inte diskning eller tömning av sopor i bostaden. Detta görs alltid av hyresgästen.

Skador

Vid förlust av nycklar under er vistelse, som ej föranleder låsbyte, debiteras ni med 250:-. Ni är ansvarig för eventuell skadegörelse i lägenheten, samt skador på inredning och utrustning, som inte går att härleda till vanligt slitage, under er vistelse. Som skadegörelse räknas även borttappade nycklar som föranleder låsbyte. Om ni finner något som är trasigt vid er ankomst ber vi er att snarast meddela det till oss. Om vi finner att bostaden är mycket nedsmutsad efter er avresa har vi rätt att ta betalt för extra städning.

Semesterboende i Spanien

Vissa bostadsföreningar tillämpar särskilda ordningsregler. Yamasols regler sitter i en pärm som ligger i lägenheten. Hyrestagaren förbinder sig att direkt vid ankomst läsa igenom dessa regler samt att följa dem under hela vistelsen. I Spanien förekommer el- och vattenavbrott, reparationer av pool, avstängning av centralvärme, TV-avbrott etc. iSMoTec har ingen möjlighet att påverka fastigheternas installationer, där våra hyreslägenheter befinner sig och iSMoTec är inte ansvarigt ifall någon funktion inte finns tillgänglig under din vistelse.

Betalning

Din bokning är giltig när du betalt 15% av hyran till oss. Betalningsinfo får du vid beställning
Dock reserverar vi lägenheten i 7 dagar efter muntlig beställning, för att dina pengar ska hinna komma in.

Därefter får du en faktura på resten av hyran som ska vara betald senast 1 vecka innan hyresperiodens början.

Kontaktinfo

fuengirola@ismotec.se
Tel:08-5250 1900